En unik hemtjänst
Att ha tillgång till gemenskap, utmaningar och upplevelser. Det är i stort sett vad vi människor behöver – för att må bra och känna glädje. Hos oss möter du därför små personalgrupper, som du och dina anhöriga kan trivas med och få ett riktigt utbyte av. Vi jobbar lokalt och personligt, och utvecklar ständigt nya lösningar för att kunna skapa mer livsglädje. Varje dag är till för att levas och upplevas!
Berättelsen om Adeocare
Adeocare grundades 2011 av Hilde Knapasjö och Patrick Livijn. Med sin långa erfarenhet som Silviasyster och demensvårdsutvecklare hade Hilde sett hur stor skillnad en verksamhet kan göra, genom att ge medarbetarna rätt verktyg och kompetens för att skapa ett demensteam i världsklass.
Patrick hade utifrån privata erfarenheter, en dement mormor och en farfar i behov av hemtjänst identifierat ett antal förbättringsområden som behövde komma till i branschen. Det fanns väldigt många utförare men väldigt få specialiserade.
Därför var det självklart för både Patrick och Hilde att starta en demensspecialiserad hemtjänst, där initiativ, glädje och generositet stod i centrum. Nyckeln var och förblir att anställa rätt medarbetare, som verkligen vill jobba med våra äldre och samtidigt vara delaktiga i en ständig kompetensutveckling. Duktiga medarbetare som känner att de utvecklas och har rätt kompetens, de trivs på jobbet.
Tillsammans leder de här sakerna till den glädje och stolthet som branschen behöver, och den omsorg som var och en av våra äldre förtjänar. Vår mission är tydlig – att bidra till ständig utveckling och säkerställa att vi skapar glädje för alla våra äldre och medarbetare.
Häng med på vår fantastiska resa!
Små arbetsgrupper – stor glädje
Våra små, lokala arbetsgrupper gör att vi kan anpassa vårt stöd efter dina unika behov och din situation. Vi ser dig, vi lyssnar och vi tar initiativ till lösningar.
Som medarbetare hos AdeoCare förväntas man vara ansvarstagande, initiativrik och lyhörd för din och dina anhörigas situation. Personalen hos oss är främst undersköterskor som har god erfarenhet från omsorgsarbete. Självklart kan alla svenska i tal och skrift. Personerna rekryteras lokalt, så att de känner till ditt/din anhörigas område. Vi tar bara ombord de mest motiverade personerna, som verkligen trivs och brinner för att arbeta med människor.
I era hem, på våra lokala kontor, på torget och andra spännande ställen ses vi och umgås. Där lär vi oss om varandra, av varandra och får dela massvis med roliga och fina stunder!
Specialiserade på kognitiva sjukdomar
Vår medgrundare och tidigare verksamhetsansvarig, Hilde Knapasjö, har över 30 års erfarenhet från äldreomsorgen och är en av de ursprungliga diplomerade Silviasystrarna.
Alla nyanställda undersköterskor hos AdeoCare får en professionell introduktionsutbildning enligt den palliativa vårdfilosofi som Silviasystrarna verkar efter. Tack vare den starka filosofin och vår specialutbildning, kan vi alltid bemöta och stötta den som har en demenssjukdom – med rätt stimulans på rätt nivå. Nyckeln till glädjen ligger i att bevara det friska. En betydande del i Silviasystermetodiken handlar om att erbjuda individanpassat stöd där det behövs. Men också att stärka individen, och arbeta aktivt för att använda och bibehålla de förmågor som finns.
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift – att skapa gemenskap och stimulans som ger dig och dina nära mer livsglädje!
Möt vårt team
Julia Tornemalm
VD
Julia har lång erfarenhet från äldreomsorgen där hon redan som liten fick följa med sin mamma till jobbet på demensboendet i Dalarna. Där skapades många fina möten. Att ta hand om våra äldre på bästa möjliga sätt har alltid varit en hjärtefråga för Julia. Hon har gått den långa vägen och började som vårdbiträde i hemtjänsten. Efter att ha utbildat sig till Socionom gick hon vidare till att bli Verksamhetschef inom hemtjänsten (Aleris/Vardaga) och nu senast Biträdande enhetschef för Beställarenheten i Stockholm stad.
Julia drivs av att skapa välfungerande arbetsgrupper och fina stunder för våra äldre.
Patrick Livijn
Grundare och ägare
Patrick är i grunden nationalekonom och har utifrån privata erfarenheter sett omfattande förändringsbehov inom äldreomsorgen. Patrick är i egenskap av VD övergripande ansvarig för AdeoCares olika verksamheter.
Rose-Marie Johansson
Kvalitetsansvarig
Rose-Marie har ägnat stora delar av sitt yrkesliv i ledande befattningar inom kommunal, privat och stiftelsefinansierad hemtjänst. Nu senast har Rose-Marie arbetat som inspektör på IVO. Rose-Marie är anställd för att utveckla företagets systematiska kvalitetsarbete och kommer att lägga stor vikt vid avtalsuppfyllnad och interna kvalitetskontroller.
Christina Hurley
Ekonomiansvarig
Christina har i grunden en företagsekonomiutbildning från Murdoch och Melbourne University. Christina har lång erfarenhet som redovisningsekonom och har senast arbetat på Canada Goose. På AdeoCare ansvarar Christina för den löpande bokföringen, lönehantering, fakturering samt säkerställande av ekonomistyrning.
Elin Lindegren
HR-chef
Elin har 15 års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete i både privata och offentliga verksamheter. Hon kommer senast från Familjebostäder där hon som HR-strateg ansvarade för den bolagsövergripande kompetensförsörjningen. Hon jobbade nära kommunikationsavdelningen med arbetsgivarvarumärke och olika employer branding-aktiviteter samt byggt karriärsidor, ambassadörskap, LinkedIn etc.
Elin har även arbetat på Värmdö kommun, Södersjukhuset och IKEA som HR-partner.
Anna Dahlström (föräldraledig)
Lönespecialist
Anna har lång erfarenhet inom servicebranschen och har jobbat inom löneområdet några år. Har tidigare arbetat som lönespecialist på ISS Facility Services och kommer senast från Veolia.
På AdeoCare ansvarar Anna för löneprocessen vilket innebär allt från utfärdanden av intyg till färdigställande av bankfil.
Amanda Andersson
Redovisningsekonom
Amanda har en kandidatexamen i Ekonomi och började sin karriär med ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar och privata hyresvärdar. Senast har hon arbetat som redovisningskonsult på Eklund Ekonomi med bolag från alla branscher. På Adeocare med redovisning och lönehantering.
Annars älskar Amanda åka på landsväger med sin motorcykel.
Marcus Livijn
Controller
Marcus är Nationalekonom med utbildning från Nottingham University och en MBA från Handelshögskolan i Stockholm.
Marcus har lång erfarenhet från Bank och finanssektorn där han arbetet flera år i London, Oslo och Stockholm.