AdeoCares främsta mål är att skapa goda förutsättningar för människor i behov av stöd och service att leva ett värdigt och aktivt liv i sitt eget hem. Detta uppnås genom en lyhördhet och stor respekt för den enskildes behov och unika situation.
Adeocare stödjer personer över 18 år med psykiska/neuropsykiatriska funktions- nedsättningar med eller utan missbruk samt LSS personkrets 1 och 2 inom LSS. Insatsen är individanpassad och utförs både i och utanför det egna hemmet.
Målet med insatserna är att kunden med hjälp av boendestöd ska leva och utvecklas på bästa möjliga gynnsamma sätt utifrån sin funktionsnedsättning. Boendestödet lokaliserar och stärker individens resurser. Personalen utgår från lokal i närheten av Ekerö centrum. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) samt Socialnämnden har tillsynsansvar för verksamheten.
Vi kvalitetssäkrar vår personal
Genom AdeoCares höga krav på våra anställdas tidigare erfarenheter och inställning för ständig vidareutveckling, säkerställs en hög kvalitet i utförandet av vår omvårdnad och service.
AdeoCare kommer ständigt att sträva efter att vara den utförare som ligger i framkant vad gäller att kunna stödja dig i ditt hem, för att förbättra din och dina anhörigas vardag.
Ett boendestöd för dig
Lyhördhet, respekt och integritet är ledord som är med oss varje dag hos samtlig personal när vi är ute hos våra kunder. Dina unika behov som kund skall bestämma utformningen av våra tjänster. Det är bara DU som vet hur du vill ha det bra för just dig!
Mer om boendestöd med AdeoCare
Företagets tjänster
Stöd och omvårdnad – Servicetjänster
Antal anställda: 5
Personalens grundutbildning:
Personalen innehar huvudsakligen undersköterskeutbildning eller likvärdig relevant omsorgsutbildning på eftergymnasial nivå. Utöver det finns även personal med mentalskötarutbildning och påbyggnads- utbildning med psykiatriinriktning.
Samtlig personal i gruppen har genomgått en skräddarsydd påbyggandsutbildning för Boendestödjare med fokus på bemötande, utvecklingspsykologi/diagnoser, metoder, regelverk etc.
Erfarenhet av liknande verksamhet:
Adeocare har varit verksam inom boendestöd sedan 2012. Utöver det har företaget varit verksam inom hemtjänst på Ekerö sedan 2011. Adeocare har varit verksamma inom Personlig Assistans sedan 2014.
Specialkompetens:
Handledar- och arbetsledarutbildning, coachande samtal, bemötandefrågor, professionellt bemötande i socialtjänsten, svåra samtal /konfliktlösning, socialrätt, HLR etc.
Språkkunskaper:
Svenska, Engelska, Tyska
Företagets kvalitetsarbete och uppföljning
AdeoCare arbetar efter ett internt utvecklat lednings- och kvalitetssystem. Detta används, i enlighet med SOSFS 2011:9, för att systematiskt och fortlöpande utveckla och säkra verksamhetens kvalitet. Ledningssystemet är ett verktyg för att möjliggöra och stödja:
– Samverkan och samarbete
– Handläggning och dokumentation m.m. av ärenden som rör enskilda
– Dokumentera och åtgärda fel och brister i verksamheten
– Synpunkter och klagomål i verksamheten
– Personal och kompetensförsörjning
– Uppföljning och utvärdering av verksamheten
Nätverksträffar med socialtjänstens handläggare, landsting och med för kunden andra viktiga personer genomförs regelbundet eller vid behov.
Adeocare deltar självklart i de årliga kundnöjdhetsundersökningarna som skickas ut och sammanställs av Socialtjänsten. Utöver det genomföra Adeocare egna kundnöjdhets- undersökningar årligen.
I början av respektive uppdrag upprättas en genomförandeplan tillsammans med dig och din kontaktman som beskriver vår överenskommelse om hur uppdraget ska genomföras.
Dina synpunkter och/eller klagomål är för vår verksamhetsutveckling mycket viktig.
Hur företaget arbetar för att säkerställa personalkontinuitet:
I samförstånd med kunden utses en kontaktperson som även är den som primärt utför arbetet.
Vi strävar efter att skapa en attraktiv arbetsplats där våra medarbetare stannar kvar länge, trivs och utvecklas. Vi strävar efter en god kontinuitet hos dig som kund genom flera insatser:
– Genomarbetad schemaläggning
– Löpande kompetensutveckling
– Satsning på personalens hälsa och trivsel för att minimera personalomsättning
– Kontinuerliga medarbetarsamtal för uppföljning och utveckling
– Successivt öka andelen tillsvidareanställd personal
Vid oförutsedda händelser såsom sjukdom kan en sekundär kontakperson sättas in för att ersätta den ordinarie.
Ja, med fokus på RUT-tjänster och kommunikationsteknik i hemmet
Uppstår det problem hanteras dessa omedelbart av verksamhetsansvarig där återkoppling om åtgärd görs omgående. AdeoCare arbetar ständigt med att höja kvaliteten i våra förmedlade tjänster för dig.
Hej,
Jag heter Louise Törvall och är enhetschef på AdeoCare. Hör gärna av dig till mig om du har frågor om boendestöd.
Det här får du glädje av med AdeoCare
I linje med Silviasystrarnas vårdfilosofi sätter vi alltid dig och dina behov i centrum, både när vi utformar och utför din omsorg.
Av oss får du omsorg av specialutbildad personal, med specialistkunskaper inom demens, bemötande och stimulans. För att alltid kunna ge dig en så glädjerik, varm och inspirerande vardag som vi kan.
Att få tid att lära känna dig tycker vi är A & O. Små lokala arbetsgrupper, med en kontaktperson för dig och dina anhöriga, garanterar dig högsta möjliga kontinuitet och trygghet. Precis som det ska vara!
Vi är öppna som en bok med vårt arbetssätt och uppfyller med noggrannhet alla typer av kvalitetskrav som ställs. Men vi vill inte stanna där. Därför gör vi också allt vi kan för att förbättra villkoren, både för branschens medarbetare, och omsorgen av våra äldre
Välkommen att utforska och lära känna oss!